DSC_0062

Міські маршрутні перевезення. Ціна питання…..

Проблема ціноутворення на маршрутні перевезення пасажирів залишається актуальною для різних місцевих громад, і Чернівецької в тому числі. В лютому місяці поточного року було встановлено проміжний тариф в розмірі 3 грн. Проте перевізники стверджують, що вони несуть збитки, а відтак вартість проїзду необхідно підвищити. Наскільки економічно обґрунтованими є вимоги перевізників? І чи додасть нова ціна комфорту містянам і гостям міста? Цими та іншими питаннями ціноутворення переймалися учасники громадських публічних консультацій, що відбулися 28 квітня в місті Чернівці.Козменко Артем, аналітик Центру громадської активності «Синергія», до уваги учасників громадських публічних консультацій, представив аналіз зацікавлених сторін в процесі формування тарифів на маршрутні пасажирські перевезення. Каменем спотикання залишається дослідження кількості перевезених пасажирів, яка є однією з прикладних цифр під час розрахунку тарифу на перевезення. Витрати перевізника і кількість перевезених пасажирів – це дві взаємопов’язані величини.Позицію міської влади озвучив заступник Чернівецького міського голови Леонтій Г.Г. Влада готова виступити регулятором тарифної політики на маршрутних пасажирських перевезеннях, але вона балансує на межі інтересів громадян, перевізників, пільгових категорій. Проблеми підвищення тарифів актуальні в багатьох містах, але немає єдиного правильного рішення, яке би задовольнило всіх. Наголос ставився  на тому, що кожне підвищення ціни має бути зафіксоване у регуляторному акті з відповідною процедурою проходження і погодження. На етапі проходження регуляторного акту громадськість може і повинна впливати на процес прийняття рішення.Перевізники намагалися переконати присутніх, що зв’язку з подорожчанням рівня життя, необхідно піднімати вартість проїзду. Наводили приклади вартості проїзду за кордоном. Так, в одній із країн, вартість проїзду одного пасажира  дорівнює одному літру пального. У нас вартість одного літра пального забезпечує сім пасажирів.Багато нарікань (недотримання графіку, ненадання  квитків, випадки не коректного спілкування з пасажирами, відсутність інформаційних табличок про пільговий проїзд) з боку громадськості було на якість послуг з перевезення і стан транспортних засобів.

Напрацюванням учасників публічних консультацій стала резолюція із врахуванням думки представників громадськості, влади і перевізників.

 Громадська організація «Центр громадської активності Синергія» виступає партнером в проекті «Підвищення спроможності спільнот щодо використання регуляторної процедури під час прийняття рішень про граничну вартість проїзду в міському пасажирському транспорті з метою мінімізації можливостей корупційних дій», який реалізується Тернопільською обласною громадською організацією «Гуртом!» за підтримки  Програмної ініціативи «Демократична практика» Міжнародного фонду «Відродження». Мета проекту – підвищити спроможність зацікавлених та активних громадян публічно впливати на прийняття та перегляд органами місцевого самоврядування регуляторних актів щодо формування тарифів (вартості послуги) за користування громадським міським пасажирським транспортом, а також готовність представників громадськості до прозорої відкритої дискусії в цій сфері.

 

РЕЗОЛЮЦІЯ публічних громадських консультацій з питань пасажирських перевезень у м. Чернівці.

28 квітня 2015 року, м. Чернівці, пл. Центральна,7, конференц-зал КНТЕІ, ІІ поверх

У громадських слуханнях взяли участь представники громадських організацій, представники органів місцевого самоврядування, підприємств-перевізників.

DSC_0032

Обговоривши питання стану пасажирських перевезень у м. Чернівці учасники публічних громадських консультацій наголошують, що доступ до послуг пасажирських перевезень є життєво необхідною потребою кожного мешканця міста.

DSC_0011

Переміщення містом на значні відстані є щоденною необхідністю людини для доступу до місця роботи, отримання медичної допомоги та освіти, купівлі необхідних товарів тощо. Міська влада та перевізники повинні докладати усіх можливих зусиль для забезпечення городян доступними та якісними послугами пасажирських перевезень.

DSC_0038

Вважаємо, що забезпечення городян доступними та якісними послугами пасажирських перевезень повинно відбуватися за такими напрямами –

  1. Здійснення нормативного регулювання пасажирських перевезень органом самоврядування повинно відбуватися з дотриманням процедури, встановленої Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» від 11.09.2003р. N 1160-IV на підставі неухильного дотримання принципів регуляторної політики (принципів доцільності, адекватності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, прозорості та врахування громадської думки), зокрема шляхом –
    • обґрунтованого складання у повному обсязі Аналізу регуляторного впливу проектів нормативних актів; проведення обговорення проектів, врахування громадської думки щодо їх змісту; регулярного дослідження ефективності діючих регулювань та їх перегляду у разі необхідності;
  1. Запорукою реалізації принципів регуляторної політики у сфері міського пасажирського транспорту є облік щоденних перевезень пасажирів, доходів та витрат перевізників, визначення обґрунтованої структури собівартості пасажирських перевезень, надання цій інформації статусу публічної (загальнодоступної). Наявна у публічному доступі інформація повинна надавати можливість зацікавленій громадськості самостійно переконатися в обґрунтованості діючих тарифів. Заходи щодо підвищення прозорості пасажирських перевезень можуть передбачати, зокрема –
  • Розміщення та поновлення на сайті міської ради Інфографіки формування вартості проїзду в міському пасажирському транспорті по кожному маршруту відповідно до змін видатків перевізників (Зміни до Інфографіки вносяться у разі зміни компонентів – видатків).
  • Відкритий доступ до останнього офіційного заміру пасажиропотоку.
  • Створення спеціального Фонду для заміру пасажиропотоку перед наступним тендером
  • Ведення обліку перевезених пасажирів через електронні засоби обліку (виведення готівкових розрахунків із відносин водій-пасажир).
  • Обов`язковий GPS-облік працюючого у місті пасажирського транспорту з публічним доступом до такої інформації.
  1. Запорукою рішень у сфері пасажирських транспортних перевезень є врахування інтересів усіх сторін цих відносин (пасажири-перевізники-влада). Налагодження системної співпраці між громадою міста, депутатами міськради та авто перевізниками, що може передбачати, зокрема –
  • Створення та постійне функціонування громадсько-депутатської комісії за якістю перевезень;
  • Запровадження постійного громадського контролю за якістю пасажирських перевезень (Положення про громадський контроль тощо);
  • Обов’язкову участь представників ГО в конкурсній комісії щодо визначення  переможців конкурсу відбору перевізників.
  • Створення Положення про громадський «екзит-пол»  пасажиропотоку
  • Обговорення та створення Плану перевезень пасажирів при форс-мажорній фінансовій кризі.

 

 

 

/ Новини

Поділитись новиною →

Коментарі

Немає коментарів.

Залишити коментар

Ваша пошта не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Центр "Синергія" | Міські маршрутні перевезення. Ціна питання…..

Міські маршрутні перевезення